Po sezonie podatkowym, który wszyscy przeżyliśmy, jako specjaliści od podatków możecie podjąć kilka kluczowych kroków, aby zapewnić sobie i swojej firmie odpowiednie warunki do rozwoju w tym roku i w kolejnych latach. Oto trzy kluczowe działania, które możesz podjąć, a nawet rozszerzyć po zakończeniu sezonu podatkowego.
1. Bądź na bieżąco
Najbardziej krytycznym działaniem, jakie może podjąć profesjonalista podatkowy, jest bycie na bieżąco z najnowszymi przepisami podatkowymi i ich znaczeniem dla klientów. Zrozumienie niuansów implikacji prawa podatkowego może zapewnić Twoim klientom najlepsze wyniki.
Na przykład: zrozumienie, czy poszczególne stany są zgodne w zakresie zwolnienia z podatku dochodowego od osób bezrobotnych lub jaki wpływ na klientów będzie miała zaawansowana ulga podatkowa na dzieci w roku 2021. Te pozornie drobne szczegóły mogą mieć znaczący wpływ na Twoich klientów, zwłaszcza w czasie, gdy wielu z nich potrzebuje dodatkowego wsparcia.
Może być niezwykle trudno pozostać na bieżąco ze wszystkimi zmianami zachodzącymi w tym roku. Do dyspozycji masz jednak wiele zasobów. Oto tylko kilka z nich:
- IRS.gov: IRS zamieszcza alerty informacyjne i cenne informacje na temat wyjaśnień prawa podatkowego, najnowszych wskazówek i najczęściej zadawanych pytań.
- Czasopismabranżowe i branżowe
- portale podatkowe: Czasopisma i media skupiające się na profesjonalistach z branży podatkowej mogą być wiarygodnym źródłem informacji o najnowszych aktualizacjach i analizach kluczowych zmian w prawie podatkowym.
- Blogi poświęcone aktualnościom podatkowym i centra zasobów COVID-19
: Strona Intuit Accountants, na przykład, jest regularnie aktualizowana o aktualności podatkowe, spostrzeżenia dla profesjonalistów i ich klientów oraz wydarzenia, takie jak webinaria, które zgłębiają to, co profesjonaliści podatkowi powinni wiedzieć, aby jak najlepiej pomóc swoim klientom.
Istnieją również pewne grupy, które będą bardziej dotknięte niż inne, takie jak osoby mające na utrzymaniu dzieci. W projekcie ustawy wprowadzono dodatkowe przepisy dla rodziców i dzieci, w tym znaczne rozszerzenie ulgi podatkowej na dzieci, ulgi na opiekę nad dziećmi zależnymi oraz ulgi od dochodu uzyskanego w roku podatkowym 2021.
Klienci muszą być świadomi, że w zeznaniu podatkowym za rok 2021 mogą spłacić część zaliczki na poczet ulgi podatkowej na opiekę nad dzieckiem - i muszą to odpowiednio zaplanować. Ważne jest, aby pamiętać, że ze względu na złagodzone wymagania, możliwe jest, aby rodzice mogli ubiegać się o EITC bez dzieci w roku podatkowym 2020.
Dzięki znajomości tych szczegółów, specjaliści podatkowi mogą mieć pewność, że udzielają klientom najlepszych porad.
2. Zwiększenie dystrybucji informacji
Z konieczności, w związku z nowymi przepisami, branża podatkowa i księgowa oraz profesjonaliści w jej obrębie muszą w większym stopniu skupić się na usługach doradczych. Obecnie, bardziej niż kiedykolwiek, klienci potrzebują wsparcia w rozszyfrowaniu i zrozumieniu, co prawo podatkowe oznacza dla nich osobiście oraz jak mogą planować długoterminowo, aby osiągnąć lepsze wyniki finansowe.
Ponieważ stale poszerzasz swoją wiedzę na temat nowych informacji i ich wpływu na klientów, następnym krokiem jest zapewnienie, że przekazujesz tę wiedzę dalej. Pokaż swoim klientom, że jesteś ekspertem w dziedzinie nowych przepisów, dostarczając im aktualnych informacji i spostrzeżeń za pośrednictwem swoich kanałów informacyjnych.
Niezależnie od tego, czy jest to Twoja strona internetowa, blog czy biuletyn e-mailowy, pomóż w tłumaczeniu przepisów z technicznego żargonu na język laików. Przekazywanie obecnym i potencjalnym klientom informacji o tym, że jesteś dobrze poinformowany i możesz pomóc im podjąć najlepsze decyzje w ich sytuacji, sprawi, że poczują się swobodnie i zwiększy się ich zaufanie do Ciebie.
Kluczowym przykładem tego, dlaczego takie spostrzeżenia są niezbędne, może być informacja o przesunięciu terminu rozliczenia podatkowego. Choć większość klientów wie, że w wielu stanach termin został przedłużony do 17 maja, mogą oni nie rozumieć, co to dla nich oznacza.
Jako profesjonalista możesz rozważyć jak najszybsze złożenie przez klienta zeznania za rok 2020, jeśli jego dziecko urodziło się w roku 2020. Ze względu na nowe przepisy dotyczące zaliczek na poczet ulgi podatkowej na dziecko, IRS będzie opierał wysokość ulgi na ostatnim złożonym zeznaniu. Informując o tym pozornie drobnym szczególe, Twoi klienci odniosą dodatkową korzyść w postaci zapewnienia sobie najlepszego zwrotu za rok 2020.
3. Spersonalizuj stronę
Podejmij dodatkowe kroki, personalizując zalecenia dla swoich klientów. Możesz śledzić biuletyny z indywidualnymi spostrzeżeniami, proaktywnie kontaktować się z klientami, aby omówić ich problemy i nie tylko. Ponadto, poświęcenie czasu na poinformowanie klientów o działaniach, które mogą podjąć w związku z rozliczeniami podatkowymi za rok 2020 i 2021, zachęci ich do zastanowienia się nad aktualizacjami finansowymi, którymi będą mogli się z Tobą podzielić, i przygotuje ich do bezproblemowego przejścia przez kolejne sezony podatkowe.
Dla klientów biznesowych, personalizacja może być szczególnie korzystna w tym roku. Wśród kredytów w ramach programu paycheck protection, kredytów na utrzymanie pracowników oraz kredytów na wypadek katastrofy ekonomicznej, klienci mogą mieć problemy ze zrozumieniem, do czego się kwalifikują, czy najlepiej ubiegać się o kombinację przepisów, czy tylko o jeden z nich, a nawet jak korzystać z tych przepisów, aby zapewnić jak największe korzyści dla swojej firmy.
Współpraca z klientami w celu zaplanowania scenariusza i omówienia opcji, a także sposobu, w jaki te programy mogą być najlepiej zastosowane w ich wyjątkowej sytuacji, przygotuje ich na sukces biznesowy, a ostatecznie Twoja firma skorzysta z partnerstwa z klientem w przyszłości.
Uwagi końcowe
Obecny sezon podatkowy był trudnym okresem zarówno dla specjalistów podatkowych, jak i ich klientów, głównie ze względu na wszystkie zmiany w prawie podatkowym oraz konieczność wykonywania dużej części pracy zdalnie. Najlepszym sposobem na utrzymanie się w czołówce jest edukacja, upewnienie się, że dzielisz się kluczowymi spostrzeżeniami ze swoimi klientami oraz znalezienie czasu na spersonalizowane interakcje. Pomoże to nie tylko rozwijać się Twojej firmie, ale również pozwoli Ci na dalsze budowanie silnych relacji z klientami.