Znaczenie podatkowe określenia osób pozostających na utrzymaniu

Udostępnij:

Wiele różnych ulg podatkowych dostępnych dla klientów zależy w dużej mierze od posiadania jednej lub więcej osób na utrzymaniu.

Przede wszystkim, paragraf 151 pozwala na zwolnienia osobiste, które obecnie nie są dostępne. Jednak definicja "osoby pozostającej na utrzymaniu" zawarta w rozdziale 152 jest nadal ważna w obecnych latach.

Artykuły takie jak ten, prosto do Twojej skrzynki poczt

owejZapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać najnowsze trendy księgowe, pomysły, wiadomości i technologie dostarczane bezpośrednio na Twój adres e-mail.Wpisz adres e-mail *Wpisz adres e-mailZapisz
się

Doświadczony specjalista podatkowy może pamiętać, że zwolnienie z podatku dochodowego nie jest dostępne od 2017 r., kiedy to kwota zwolnienia (która jest corocznie korygowana o inflację) wynosiła $4,050. Zwolnienie to ma powrócić po 2025 roku, ale obecnie mamy do czynienia z wieloma specjalnymi świadczeniami, które należy rozważyć.

Osoba zależna jest ogólnie zdefiniowana jako kwalifikujące się dziecko lub kwalifikujący się krewny, ale każdy składnik podlega wielu szczegółom (sekcja 152(a); patrz IRS Pub. 501, "Dependents, Standard Deduction, and Filing Information", do wykorzystania przy sporządzaniu zeznań podatkowych za rok 2021, str. 11 i ogólnie).

Status składania zeznania (Filing Status)

Osoby pozostające na utrzymaniu mogą nawet wpłynąć na status zgłoszenia. "Pozostali przy życiu małżonkowie, którzy mają dziecko na utrzymaniu, mogą skorzystać ze statusu Wdowy (wdowca) kwalifikującej się do otrzymania zasiłku w ciągu dwóch lat podatkowych następujących po roku, w którym nastąpiła śmierć współmałżonka." (IRS Pub. 4491 "Volunteer Income Tax Assistance (VITA), Tax Counseling for the Elderly", zeznania podatkowe za rok 2021, str. 4-5). W publikacji wielokrotnie użyto słowa "dependent".

Standardowe odliczenie

Zwracamy uwagę, że bycie na utrzymaniu może zminimalizować standardowe odliczenie. Ogólnie rzecz biorąc, standardowe odliczenie osoby pozostającej na utrzymaniu jest ograniczone w 2021 r. do większej z następujących kwot: 1100 dolarów lub dochód zarobiony plus 350 dolarów (z zastrzeżeniem pewnych maksymalnych przepisów) (Sec. 63(c)(5)). Standardowa kwota odliczenia może być wyższa, jeśli dana osoba ma 65 lat lub więcej, lub jest niewidoma.

Opieka nad osobami zależnymi

Pracownik może odliczyć wpłaty dokonane przez pracodawcę na opiekę nad dziećmi pozostającymi na utrzymaniu (Sec. 129), których maksymalna wysokość wynosi $5,000 lub $2,500 w przypadku małżeństwa składającego zeznanie osobno. W 2021 r. kwota ta została znacznie zwiększona do $10,500 lub $5,250 w przypadku małżeństw składających zeznania osobno. Wyłączenie dochodu z tytułu pomocy w opiece nad osobami zależnymi może również dotyczyć personelu wojskowego (Sec. 134(b)(4)).

Należy zwrócić uwagę na wymóg zatrudnienia pracownika, co z punktu widzenia planowania wprowadza rozróżnienie między pracownikiem a konsultantem. Istnieją oczywiście wady klasyfikacji jako pracownika, zwłaszcza obecny brak możliwości odliczenia prawie wszystkich wydatków służbowych pracownika.

Odrębną kwestią od wyłączenia płatności dokonywanych przez pracodawcę jest ulga z tytułu wydatków na opiekę nad dziećmi i osobami zależnymi. (Sec. 21, Form 2441; Patrz ogólnie "Advantages of Dependent Care Assistance Programs", Mike Pusey, Accountingweb.com, 10 maja 2021; "Child and Dependent Care Credit FAQs", IRS.gov).

Ulga podatkowa na dzieci

Początkowa ulga na rok 2021 jest generalnie zwiększona do $3,600, jeśli dziecko nie ukończyło szóstego roku życia do końca 2021 roku, oraz do $3,000 na każde inne kwalifikujące się dziecko, które nie ukończyło osiemnastego roku życia do końca 2021 roku (Sekcja 24, Formularz 8812 i instrukcje).

W zeznaniu należy podać nie tylko imię i nazwisko osoby zależnej, ale również numer identyfikacyjny podatnika. Kwalifikujące się dziecko nieposiadające numeru identyfikacyjnego może zostać zakwalifikowane jako inne dziecko na utrzymaniu.

Wymóg podania numeru identyfikacyjnego dziecka pojawia się nawet w kontekście wydatków na adopcję, choć w tym przypadku, biorąc pod uwagę "początkowy" charakter tematu, punktem odniesienia jest "kwalifikujące się dziecko", a nie osoba pozostająca na utrzymaniu (Rozdział 23). Ulga podatkowa na dzieci jest stopniowo wycofywana przy stosunkowo wysokim poziomie skorygowanego dochodu brutto.

Ulga na powrót do zdrowia

Kwestia pozostawania na utrzymaniu może mieć wpływ na "ulgę rekompensacyjną" na rok 2021. (Sec. 6428(d)(2)).

"Jeśli możesz być zgłoszony jako osoba zależna na czyimś zeznaniu podatkowym za rok 2021, nie możesz zgłosić takiej osoby na swoim zeznaniu podatkowym. Nie możesz również ubiegać się o ulgę rekompensacyjną z tytułu zwrotu podatku za rok 2021.

Ulga rekompensacyjna na rok 2021 obejmuje do $1,400 za każdego kwalifikującego się członka rodziny zależnej, który zostanie zgłoszony na zeznaniu podatkowym za rok 2021. Kwalifikująca się osoba zależna to taka, która posiada ważny numer Social Security lub Adoption Taxpayer Identification Number nadany przez IRS.

Ważny numer SSN na potrzeby ulgi na zwroty w 2021 roku to taki, który został nadany przez Social Security Administration przed upływem terminu złożenia zeznania podatkowego za rok 2021 (wliczając w to przedłużenie terminu, jeśli wnioskowałeś o przedłużenie w terminie). Aby zgłosić daną osobę jako zależną na swoim zeznaniu podatkowym, osoba ta musi być kwalifikującym się dzieckiem lub kwalifikującym się krewnym.....". (Zob. obszerne omówienie na stronie "2021 Recovery Rebate Credit - Topic C: Eligibility for claiming a Recovery Rebate Credit on a 2021 tax return return return return return return on a 2021 tax return," Q C7, IRS.gov. Zobacz również Q C8 i C9).

Ulga podatkowa z tytułu zarobków

W roku 2021 maksymalna wysokość ulgi wynosi od $1,502 do $6,728 w zależności od liczby dzieci i statusu zgłoszenia (zob. "Earned Income and Earned Income Tax Credit (EITC) Tables", IRS.gov).

Ulga podatkowa z tytułu zarobionych dochodów znajduje się w sekcji 32, która definiuje "kwalifikujące się dziecko", opierając się w dużej mierze na definicji "osoby zależnej" z sekcji 151 i 152. (Patrz również Schedule EIC Form 1040). Uprawnienie do ulgi zależy od tego, czy podatnik nie jest na utrzymaniu innego podatnika.

Ulga na dopłaty do składek na ubezpieczenie zdrowotne

Ten kredyt nie jest dostępny dla osoby, która może być uznana za pozostającą na utrzymaniu innej osoby (Sec. 36B(c)'(1)(D)). Formularz 8962 zawiera takie pytania jak "suma zmodyfikowanego AGI (adjusted gross income) osób pozostających na utrzymaniu".

W instrukcji do formularza 8962 można znaleźć różne niuanse dotyczące zasad określania "osoby pozostającej na utrzymaniu". "Wielkość rodziny" dla celów tych obliczeń generalnie obejmuje osoby pozostające na utrzymaniu.

Ulga podatkowa na pokrycie kosztów opieki zdrowotnej

Ulga z sekcji 35, o którą można się ubiegać na formularzu 8885, wynosi zazwyczaj 72,5 procent kosztów poniesionych w miesiącach objętych ubezpieczeniem w danym roku. Ta miara niektórych kosztów ubezpieczenia zdrowotnego koncentruje się na "kwalifikującym się członku rodziny", który generalnie obejmuje osoby pozostające na utrzymaniu podatnika. ((Sec. 35(d)(1)(B) incorporating Sec. 151(c)). Płatności zaliczkowe mogą spowodować, że podatnik otrzyma formularz 1099-H od grupy administracyjnej planu zdrowotnego.

Sprzedaż głównego miejsca zamieszkania

Definicja tego, co stanowi "główne miejsce zamieszkania" może uwzględniać wiele czynników, w tym bycie "głównym miejscem zamieszkania członków rodziny podatnika". (Regs. 1.121-1(b)(2)(ii)). Zwracamy uwagę na orzeczenie wydane na podstawie listu prywatnego, w którym użyto sformułowania "niektórzy członkowie rodziny" bez istotnego komentarza. Patrz PLR 200626024 (6/30/06) cytujący Regs. 1.121-3(f). Patrz również przepisy łagodzące wymagania w niektórych przypadkach, kiedy przeprowadzka podatnika powoduje sprzedaż domu ze względu na stan zdrowia wykwalifikowanej osoby. (Regs. 1.121-3(d)).

W tym przypadku definicja wykwalifikowanych osób obejmuje związki rodzinne zgodnie z zasadami zwolnienia osobistego zawartymi w sekcji 152(a)(1) do (8), ale bez konieczności zakwalifikowania ich jako osoby pozostające na utrzymaniu (Regs. 1.121-3(f)). Jest to przypadek, w którym pojęcie osoby pozostającej na utrzymaniu jest w centrum uwagi, a mimo to definicja została usunięta, tak że pełne zakwalifikowanie jako osoby pozostającej na utrzymaniu nie jest wymagane. Tak więc, jak zwykle, doradca podatkowy powinien skupić się na szczegółach tego przepisu.

Podsumowując

Nasz temat może pojawić się w związku z odliczaniem odsetek od kredytu studenckiego (Sec. 221, "Topic No. 456 Student Loan Interest Deduction," IRS.gov.).

"Identyfikacja i określenie prawidłowej liczby osób pozostających na utrzymaniu jest kluczowym elementem wypełniania zeznania podatkowego. Na mocy ustawy "Tax Cuts and Jobs Act" odliczenia z tytułu zwolnień osobistych i zwolnień z tytułu posiadania dzieci na utrzymaniu zostały zawieszone na lata podatkowe od 2018 do 2025.

Mimo że kwota zwolnienia jest zerowa, możliwość ubiegania się o status osoby zależnej może sprawić, że podatnicy będą kwalifikować się do innych ulg podatkowych. Na przykład z osobą zależną mogą być związane następujące ulgi podatkowe: ulga podatkowa na dziecko, dodatkowa ulga podatkowa na dziecko, ulga na inne osoby zależne, ulga z tytułu zarobionych dochodów, ulga na opiekę nad dzieckiem i osobą zależną, status osoby prowadzącej gospodarstwo domowe (head of household filing status) oraz inne ulgi podatkowe. (IRS Pub. 4491 "Volunteer Income Tax Assistance (VITA), Tax Counseling for the Elderly", zeznania podatkowe za rok 2021, str. 5-3).

Liczba złożonych tematów, w których pojęcie "dependent" ma znaczenie, sugeruje, że ich zidentyfikowanie jest wysokim priorytetem dla specjalisty podatkowego. Temat "osoby niesamodzielnej" jest ważny zarówno z punktu widzenia zgodności z przepisami, jak i planowania dla klienta. Często będzie on stanowił ważny punkt zainteresowania na początku rozmowy z podatnikiem.