Naszym celem w tym artykule jest pomoc w planowaniu podatkowym poprzez zwrócenie uwagi na istotne daty wejścia w życie przepisów podatkowych w ciągu najbliższych kilku lat.
Najpierw omówmy przepisy podatkowe o szerokim zastosowaniu:
Ustawa Tax Cuts and Jobs Act (TCJA) uchwalona w grudniu, 2017 r., obniżyła harmonogram indywidualnych stawek podatkowych. Na przykład górny wspornik z 39,6 procent został zmniejszony do 37 procent. Nawiasy są dostosowane do inflacji.
Stare nawiasy stawek wracają po 2025 roku. Należy pamiętać, że "powrót" starych stawek podlega indeksacji o inflację. Limit $10,000 na podatki stanowe i lokalne jako itemized deductions wygasa po 2025 roku.
TCJA w zasadzie podwoiła standardową dedukcję i uchyliła zwolnienie osobiste. Te tymczasowe zmiany wygasają po 2025 roku.
TCJA znacząco ograniczyła lub wyeliminowała wiele itemized deductions, takich jak opłaty inwestycyjne, opłaty za przygotowanie podatku, składki związkowe, niezwrócone wydatki pracownicze i wydatki hobbystyczne. Te ograniczenia dotyczące różnych odliczeń przedmiotowych mają wygasnąć po 2025 roku (Sec. 67; "Miscellaneous Deductions", IRS Publication 529, 12/2020).
Niektóre podwyżki ulgi podatkowej na dzieci wygasają po 2025 roku (Sec. 24(h)). Modyfikacje ulgi podatkowej na składki na ubezpieczenie zdrowotne powstałe wraz z ustawą American Rescue Plan Act z 2021 r. zostały przedłużone do 2025 r. przez Inflation Reduction Act z 2022 r. Limit 400 procent federalnego poziomu ubóstwa został usunięty przez 2025 r.
Odliczenie 20 procent dochodu biznesowego ma pewne wyjątki, ale osiąga większość dochodów biznesowych. Ten bardzo ważny przepis zostaje uchylony po 2025 roku (Sec. 199A). Zunifikowany kredyt podatkowy od nieruchomości i darowizn, równoważny zwolnieniu w wysokości $12,060,000 w 2022 roku, ma być obcięty o połowę po 2025 roku. Kredyt ten jest również indeksowany o inflację.
Przepisy o węższym zakresie
Program ulg podatkowych dla nowych rynków, który koncentruje się na przyciąganiu inwestycji do obszarów dotkniętych kryzysem, wygasa 31 grudnia 2025 r. (Sec. 38(a)(13), 45D(a)).
Kredyt podatkowy dotyczący możliwości pracy przynosi korzyści pracodawcom zatrudniającym pracowników z grup docelowych. Grupy docelowe obejmują kwalifikowanych długotrwale bezrobotnych, weteranów, byłych skazańców i inne grupy (Sec. 51). Nawet pracodawcy zwolnieni z podatku mogą być uprawnieni do ubiegania się o ulgę podatkową z tytułu możliwości pracy od podatku od wynagrodzeń ("Work Opportunity Tax Credit", IRS.gov, Q-2).
"The Taxpayer Certainty and Disaster Tax Relief Act of 2019 przedłużył kredyt możliwości pracy, aby objąć pracowników, którzy rozpoczęli pracę w 2020 roku. The Taxpayer Certainty and Disaster Tax Relief Act of 2020 przedłużył kredyt, aby objąć pracowników, którzy rozpoczęli pracę po 2020 roku i przed 2026 rokiem." (Instructions to Form 5884, Rev. March 2021).
Jeśli chodzi o zachęty podatkowe związane z energią i ich złożony schemat dat wejścia w życie, patrz "Inflation Reduction Act: Overview of Energy-Related Tax Provisions - An Energy Transition `Game Changer", sidley.com, 8/18/22).
Zakończenie "starego" kredytu na pojazdy elektryczne
Stary kredyt "zakończył się" w sensie istotnych nowych wymagań. Przepis ten ilustruje, że ważne daty wejścia w życie niekoniecznie przypadają na koniec roku.
Godne uwagi w odniesieniu do pojazdów elektrycznych są następujące zmiany podatkowe uchwalone przez prezydenta Bidena, który podpisał ustawę o redukcji inflacji 16 sierpnia 2022 r.
"Ustawa o redukcji inflacji zapewni ulgi podatkowe, aby uczynić pojazdy elektryczne (EV) bardziej przystępnymi i pomóc gospodarstwom domowym o niskich dochodach w przejściu z pojazdów zasilanych gazem na pojazdy elektryczne". Jest jednak pewien haczyk.
Z nową ustawą, większość pojazdów elektrycznych nie kwalifikuje się już do pełnego $7,500 federalnego kredytu podatkowego, który wspierał miliony nabywców z modernizacją w ostatnich latach. Dzieje się tak dlatego, że baterie do pojazdów elektrycznych - z których większość jest produkowana z minerałów, komponentów i ogniw akumulatorowych importowanych z Chin - muszą być teraz produkowane w Ameryce Północnej. Dokładniej rzecz ujmując, nowa ustawa przewiduje, że do 2024 roku co najmniej połowa wszystkich baterii samochodowych musi pochodzić z USA, Meksyku lub Kanady, a do 2028 roku wzrośnie do 100 procent.
Ponadto ustawa wprowadziła nowe limity cenowe i dochodowe, skutecznie wykluczając tych, których dochód przekracza pewien próg i zmuszając ich do wyboru pojazdu w określonym pułapie cenowym." ("All You Need to Know About the US Inflation Reduction Act," Martina Igini, earth.org, 8/17/22; patrz również "Oto samochody kwalifikujące się do ulgi podatkowej dla EV w wysokości 7 500 dolarów w ustawie o redukcji inflacji," Jameson Dow, electrek.com, 8/16/22).
Przejście do nowych zasad skupia się na pojazdach zakupionych przed 16 sierpnia 2022 r. oraz pojazdach zakupionych i dostarczonych między tą datą a 31 grudnia 2022 r. (Patrz "Plug-In Electric Drive Vehicle Credit, (IRC 30D), IRS.gov).
Wnioski
Współczesne środowisko legislacyjne jest środowiskiem szerokich zmian, które wpływają na wiele osób oraz wielu wąskich działań, które wpływają na stosunkowo niewielu, poza doradcami podatkowymi. Ważną częścią naszego bieżącego planowania jest monitorowanie dat wygaśnięcia, szczególnie wygasających ulg podatkowych.