Jak wygląda sytuacja legislacyjna w 2020 roku w zakresie podatku od sprzedaży?

Udostępnij:

Ostatnie dwa lata były wyjątkowe pod względem ilości przepisów dotyczących podatku od sprzedaży uchwalonych w poszczególnych stanach. Zwróciliśmy się do kilku ekspertów w dziedzinie podatku od sprzedaży, aby ustalić, jakie będą najważniejsze kwestie podczas sesji legislacyjnej w 2020 roku oraz jakich trendów w podatku od sprzedaży możemy się spodziewać w 2020 roku.

Wiatr ogonowy przyjęcia Nexusa Gospodarczego i wysiłki zmierzające do jego oczyszczenia

Ewolucja ekonomicznego nexusu po Hayfair została już w większości ustalona, ale w tym roku będą miały miejsce pewne poprawki i działania porządkujące istniejące przepisy. Wszystkie stany z wyjątkiem dwóch, Florydy i Missouri, przyjęły przepisy dotyczące pobierania podatku od zdalnych sprzedawców.

Jednak nasze oczy wciąż zwrócone są na Kansas, które ma wprowadzić przepisy obejmujące mniejszy próg dla sprzedawcy, zamiast obecnej polityki z progiem zerowym dla dolara/transakcji. Nasi eksperci oczekują, że te słabo rozwinięte stany uchwalą przepisy dotyczące nexusu ekonomicznego w 2020 roku.

Dołącz do naszej listy mailingowejPodaj

swój adres e-mail, aby zapisać się do naszego newslettera i otrzymywać co tydzień najlepsze informacje z AccountingWEB.Wpisz adres e-mail * Wpiszadres e-mailZapisz
się

Ekspert ds. polityki podatkowej w Missouri, Ray McCarty, twierdzi, że największą przeszkodą w uchwaleniu ustawy o nexusie gospodarczym w Missouri w zeszłym roku był brak zgody na to, jak wydać dodatkowe dochody podatkowe - kwestia ta będzie kontynuowana podczas sesji legislacyjnej w 2020 roku. McCarty mówi, że jedną z korzyści płynących z bycia opóźnionym w zakresie nexusu gospodarczego jest to, że Missouri przyjmie tylko próg pieniężny po tym, jak wiele innych stanów cofnie swoje progi liczby transakcji. To świetna wiadomość! Stany, które jeszcze nie wyeliminowały progu transakcji, mogą to zrobić w 2020 roku.

Oczekuje się, że inne środki porządkowe dotyczące zasad nexusu ekonomicznego wyjaśnią i uproszczą obowiązki sprzedawcy, zarówno na poziomie stanowym, jak i lokalnym. "Stany z "home rule" lokalnie zarządzanymi podatkami od sprzedaży będą kontynuować wysiłki w celu uproszczenia administracji", powiedział Richard Cram z MTC, "aby obniżyć "ciężar" zgodności dla sprzedawców na odległość".

Carol Portman podnosi kwestię, że uchwalenie przepisów i środków porządkowych to jedno, wdrożenie wynikających z nich zmian to drugie. Departamenty podatkowe w stanach z istniejącymi przepisami dotyczącymi zdalnych sprzedawców będą nadal bardzo zajęte w 2020 r. aktualizacją systemów, procesów i procedur w celu wsparcia zmian przepisów. W rzeczywistości stan Illinois opóźnił do 1 stycznia 2021 roku wdrożenie zmian w zakresie zaopatrzenia, które zostały pierwotnie uchwalone, ze względu na wszystkie wyzwania, które się z tym wiążą.

Wdrożenie i modyfikacja rynku

Oczekuje się, że stany, w których obecnie nie ma przepisów dotyczących zbierania opłat za korzystanie z rynku, uchwalą przepisy w 2020 roku. Richard Cram, który stoi na czele MTC Wayfair Implementation and Marketplace Facilitator Work Group, wyczuwa, że niedawno przyjęty przez National Conference of State Legislatures (NCSL) modelowy statut marketplace facilitator będzie mocno lobbowany w stanach bez przepisów dotyczących marketplace facilitator. Model NCSL sugeruje wąską definicję facylitatora rynku i zawiera pewne wyłączenia. Stany z istniejącymi przepisami dotyczącymi ułatwień na rynku, w tym te z szeroką definicją ułatwień na rynku, podejmą wysiłki w celu przeglądu i zmiany swoich przepisów w oparciu o jednolity model statutu NCSL w 2020 roku.

Szeroka definicja" zawiera dwie listy różnych działań, a jeśli firma wykonuje co najmniej jedno działanie z każdej z list, może ona podlegać definicji podmiotu ułatwiającego prowadzenie rynku. Szeroka definicja prowadzi do większej niepewności, ponieważ nie wymaga bezpośredniego lub pośredniego przetwarzania/pobierania płatności od klientów przez podmiot ułatwiający funkcjonowanie na rynku. Richard Cram spodziewa się, że w stanach, w których obowiązuje szeroka definicja podmiotu ułatwiającego funkcjonowanie na rynku, będą podejmowane działania lobbingowe w celu uzyskania zwolnień lub odstąpienia od tej definicji.

Rozszerzenie podstawy podatku od sprzedaży

Utah uchwalił przepisy w 2019 roku, aby rozszerzyć swoją podstawę opodatkowania sprzedaży, aby uwzględnić szereg dodatkowych usług i dóbr cyfrowych. W 2020 roku rozszerzenie podstawy podatku od sprzedaży będzie w umysłach wielu innych ustawodawców w całych stanach.

Ustawodawstwa stanowe mogą rozważyć rozszerzenie podstawy podatku od sprzedaży jako sposób na zmniejszenie innych podatków, takich jak podatek dochodowy i podatek od nieruchomości. Inni mogą szukać możliwości poszerzenia bazy podatkowej w celu wygenerowania nowych dochodów na usługi publiczne, takie jak edukacja.

Doug Lindholm z COST obawia się, że rozszerzenie podstawy opodatkowania sprzedaży będzie należało do kategorii "niepokojących trendów" z punktu widzenia podatnika w 2020 roku, ponieważ przewiduje, że wysiłki zmierzające do rozszerzenia podstawy opodatkowania spadną przede wszystkim na przedsiębiorców. Na przykład podatki od sprzedaży usług dla firm.

Perspektywy uproszczonego podatku od sprzedaży

Mało prawdopodobne jest, aby nowe stany przyjęły w tym roku całą umowę dotyczącą uproszczonego podatku od sprzedaży i użytkowania (SSUTA), ale nasi eksperci uważają, że państwa będą wprowadzać stopniowe ulepszenia, które będą zgodne z zasadami SST dotyczącymi uproszczenia i ujednolicenia. Jednym z ulepszeń, które państwa już zaczęły wprowadzać, jest współpraca z certyfikowanymi dostawcami usług (CSP), aby pomóc sprzedawcom zdalnym w zarządzaniu ich obowiązkami w zakresie podatku od sprzedaży. CSP jest agentem certyfikowanym zgodnie z SSUTA do wykonywania wszystkich funkcji sprzedawcy związanych z podatkiem od sprzedaży i użytkowania.

Rada Zarządzająca SST zmieniła porozumienie, aby umożliwić stanom spoza SST korzystanie z usług CSP i centralnego systemu rejestracji w ramach porozumienia. Na przykład, Pensylwania (która nie jest pełnoprawnym członkiem SST) zawarła umowę z czterema CSP, aby umożliwić sprzedawcom, którzy nie są fizycznie obecni w Pensylwanii, outsourcing większości obowiązków związanych z administracją podatkową w zakresie sprzedaży do CSP. Inne stany nie należące do SST oraz państwa członkowskie mogą pójść w ich ślady w 2020 roku.

Missouri nie jest stanem Streamlined, ale poparł plan, który pozwoliłby CSP na świadczenie usług w stanie, z usługami opłacanymi przez stan, mówi Ray McCarty. Carol Portman wskazuje, że ustawodawca Illinois upoważnił stanowy Departament Podatków do pracy z CSP w 2019 roku, wymagając od Departamentu spełnienia pewnych celów związanych z CSP do 1 lipca 2020 roku.

Nowe zwolnienia i podatki

Zawsze będzie istniało dążenie do wprowadzenia większej liczby zwolnień z podatku od sprzedaży dla określonych nakładów, sektorów i pozycji. Na przykład w Kalifornii wprowadzono zwolnienie z podatku od sprzedaży pieluch i produktów higieny kobiecej, obowiązujące od 1 stycznia 2020 r. W tej sesji legislacyjnej kilka stanów rozważy podobne ustawy dotyczące tych produktów.

Doug Lindholm zwrócił uwagę na trend propozycji stanowych dotyczących podatku od reklamy cyfrowej, podobnego do kontrowersyjnego podatku akcyzowego we Francji. Maryland i Nebraska wprowadziły projekty ustaw w 2020 roku, aby wygenerować przychody podatkowe z reklamy cyfrowej. Propozycja Maryland tworzy nowy podatek akcyzowy od przychodów z reklamy cyfrowej, a propozycja Nebraski rozszerza nałożenie podatku od sprzedaży i użytkowania na "sprzedaż detaliczną reklam cyfrowych".

Wizja na 2020 r.

Chociaż nie oczekuje się, że w tym roku wyskoczą żadne przełomowe decyzje dotyczące podatku od sprzedaży, jak zawsze nie można usiąść i zrelaksować się w tej dziedzinie. Jest zbyt wiele zmian, które możesz przegapić! Trzeba patrzeć w przyszłość. Kwestie i trendy przedstawione przez naszych ekspertów stanowią doskonałą listę obszarów, w których Twoja firma powinna się zagłębić w 2020 roku, aby zapewnić zgodność z przepisami lub poszukać możliwości.

Nawet gdy kurz zaczyna opadać w związku z ustawodawstwem dotyczącym powiązań gospodarczych, Twoja firma musi nadal monitorować swoją sprzedaż do wszystkich stanów i nadążać za wszelkimi środkami naprawczymi, które mogą zmienić zasady. Ponieważ coraz więcej stanów rozważa możliwość zawierania umów z CSP, sprzedawcy będą mieli możliwość skorzystania z usług głównych dostawców oprogramowania do obsługi podatku od sprzedaży za darmo lub po obniżonej cenie.

Sprzedawcy działający na rynku muszą upewnić się, że ich pośrednicy są ustawieni tak, by mogli pobierać podatek w ich imieniu w stanach, w których istnieje związek z rynkiem. Jeśli ułatwiasz prowadzenie rynku, musisz wiedzieć, czy stany, w których prowadzisz działalność, mają szeroką czy wąską definicję podmiotu ułatwiającego prowadzenie rynku, aby zrozumieć swoje obowiązki.

Wszystkie firmy muszą śledzić działania związane z rozszerzeniem podstawy podatku od sprzedaży i nowymi zwolnieniami, aby upewnić się, że prawidłowo pobierają podatek od swoich produktów i usług oraz korzystają z potencjalnych oszczędności. Sprzedawcy w przestrzeni cyfrowej powinni zwrócić szczególną uwagę na to, że państwa starają się uchwycić więcej przychodów w tej przestrzeni.

Oryginalny wpis ukazał się na blogu Sales Tax Institute.

Powiązane artykuły

Kolejna wpadka Wayfair dla klientów detalicznych

4 nowe stany mają zasady pobierania podatku od sprzedaży